Destin și un film cu Audrey Hepburn

În adolescennță una din cărțile mele favorite a fost ” Legendele Olimpului “ de A. Kun. Mi-au plăcut toate dar ce m-a impresionat în mod desebit a fost descrierea zeițelor destinului, Moirele ( Parcele la Romani ). Sunt trei. Prima îți trage firul vieții, a doua îl toarce iar a treia are o foarfecă și îl taie. Această lectură din adolescență m-a făcut să cred în destin. Și acum o scurtă povestire care demonstrează că am raționat corect. Atât eu cât și cel mai bun prieten al meu, Radu, ne-am găsit aleasa inimii pe Făgăraș. Întăi Radu. Am plecat amândoi, în 1968,  într-o excursie în munții Făgăraș ce începea din orașul Făgaraș, Sâmbăta de Sus cu finalul la cabana Negoiu, Curtea de Arges. Am remarcat amândoi în gară o fată care ne-a plăcut la amândoi, Doina. Când am ajuns la cabana Podragu lucrurile erau tranșate. L-a ales pe Radu. Dar nu m-am descurajat. În august 1970 am plecat din nou în excursie în Făgăraș după ce înainte am făcut o drumeție pe la mănăstirile din Nordul Moldovei. De data aceasta urcușul a început din Curtea de Argeș spre Negoiul. O diferența de nivel de cca 1.000 de metri de parcurs de cel mai nepregătit grup pe care l-am văzut în numeroasele mele excursii pe munte. Printre aceștia era o fată, întruparea clasică a amatoarei  pentru excursia pe munte.

Nu avea rucsac ci o geantă cu două toarte ce se purta incomod pe umeri. Mergea foarte încet, era temătoare. Văzând că rămânea mereu în urmă m-am hotărât să merg în spatele ei să fiu sigur că nu se întâmplă un accident nefericit. Și așa am trecut noi amândoi prin Strunga Dracului, am ajuns la cabana Bâlea, apoi Podragu și în final la Sâmbăta de Sus.

Aici am ajuns pe data de 15 august –  una dintre cele mai mari sărbători religioase.

Sfânta Maria Mare.

Au trecut aproape 50 de ani de atunci dar parcă vad și acum acea minunată zi de vară, atmosfera sărbătorească, magică chiar. Iarmarocul plin de lume și produse, copii veseli alergând cu alviță sau vată de zafăr etc. Cu Floricel, fata de care am vorbit,  am mers să vedem slujba care se ținea afară, pe pajiștea din fața manăstirii și era oficiată de episcopul de Făgăraș. O atmosferă imposibil de descris. Plutea în aer un sentiment de bucurie și reculegere în același timp.

Și așa mi-am găsit și eu soția care este și acum alături de mine. Soția mea suferă de platfus și de atunci nu a mai făcut decât urcușuri ușoare. Acest fapt m-a convins că nu a fost o întâmplare întâlnirea noastră pe cel mai înalt masiv din țară.

Floricel mi-a fost destinată.

Iar acum filmul. Funny Face un musical din 1957 în regia lui Stanley Donen cu Audrey Hepburn și legendarul Fred Astaire.

Funny Face

Dați click pe linkul de mai sus și mergeți în Filme HD.SE Server 1,2,3.

Click pe play, puneți în ecran complet și vizionare plăcută.

Și un cântec care se auzea frecvent la ceaiurile tinereții noastre.

Cuore Mato  –  Little Tony

Ne mai auzim !

Mituș

Call Now Button
Vrei să te descurci rapid pe site ? -Apasă-mă !